Recenzija: Warm Bodies (2013)

Nikola Milosev February 24, 2013 2
Recenzija: Warm Bodies (2013)

Napomena: Recenzija sadrži elemente zapleta  filma

Nakon romantičnih vampira u Twilight sagi, već smo se pitali šta je sledeći korak. Evo nam i odgovora, osećajni zombi u filmu Warm Bodies. Nakon što smo decenijama gledali filmove sa čudovištima u njihovom izvornom obliku, nastupila je nova era. Era zveri sa ljudskim osobinama. Koliko nas sećanje služi, ceo ovaj trend je započeo još sa filmom Blade (1998). Wesley Snipes kao Blade, vampir sa moralnim osobinama, koji se bori protiv sopstvene vrste. Zatim je došla i Kate Beckinsale, kao ženska verzija Blade-a, tj. vampirica Selena u filmskom serijalu Underworld. Selena unosi i elemente romantike u ovaj serijal, zaljubivši se u vukodlaka Miskael Corvin-a (Scott Speedman). Dalja priča nam je već svima poznata, Twilight Saga je potpuno dotukla zverstvo u vampirima, a generacijski jaz u pogledu percepcije vampira učinila dodatno dubljim. Kako stvari stoje sa filmom Warm Bodies, izgleda su zombiji na redu. Čini se da je Holivud napipao izvor inspiracije za nove horor ideje. Međutim, pitanje je koliko ceo ovaj trend osećajnih čudovišta ima uopšte pravo da se kiti obeležjem horora.

Warm Bodies je definitivno daleko od horor filma, mada iskreno rečeno poseduje njegove elemente. Zapravo, ovaj film je jedan konglomerat žanrova.  Prisutna je akcija, svojstva romantike i poprilična doza komedije, a uz sve to, u prilici smo da tokom filma slušamo i delove odličnih retro rock numera. Priča u filmu je osvežavajuća i zanimljiva, zahvaljujući novonastaloj tematici nežne strane zombija. Ipak, iako poseduje neke novitete, ne može se reći da je priča naročito originalna, već više varijacija na već postojeće. Nicholas Hoult i Teresa Palmer su zadovoljavajuće odigrali uloge zombija R i njegove filmske simpatije Julie Grigio. Međutim, njihove glumačke sposobnosti za ovakav tip filma i nisu bile naročito relevantne, koliko je bitnije bilo da jednostavno budu lepuškasti, što objektivno i jesu.

Ono što je veoma zbunjujuće u filmu je brzina kojom se zombiji kreću. Navodna karakteristika zombija je tromost i ekstremna sporost usled njihove umrtvljenosti.  Oni u filmu Warm Bodies i jesu takvi većinom vremena, ali tokom napada na svoje žrtve oni neobjašnjivo postaju ekstremno brzi. O čemu se ovde radi? Izgleda je to jedna od onih stvari koje jednostavno moramo prihvatiti bez objašnjenja, ukoliko želimo da uživamo u filmu. Na kraju krajeva, zombiji u filmovima uvek stižu svoje žrtve, ma koliko spori bili i ma koliko žrtve brzo bežale. Dakle, ova nelogičnost nije ništa novo. Još jedan novitet u ovom filmu su i tzv. “koščati” zombiji. Koščati predstavljaju neku vrstu krajnjeg oblika zombija u fazama preobraženja izazvanog zombi virusom. Dodatna nelogičnost je veoma brzo kretanje koščatih, što je apsurdno, s obzirom da su oni takoreći još mrtviji od ostalih zombija.

Ukoliko ste ljubitelj horor filmova, ne zalećite se, ovaj film najverovatnije nije za vas, osim ukoliko istovremeno volite i komedije. Međutim, iako je Warm Bodies jedno veliko razočarenje za horor fanove, on je istovremeno prilično dobro ostvarenje na poljima ostalih pomenutih žanrova. Te ukoliko ste za jednu oraspoložavajuću romantičnu komediju, sa zanemarujućim elementima horora, samo napred, nećete protraćiti vreme.

Naslovna foto: Poster za film “Warm Bodies (2013)”