Recenzija: Triangle (2009)

Nikola Milosev March 23, 2013 0
Recenzija: Triangle (2009)

Kada smo se prvi put susreli sa filmom Triangle, pojma nismo imali šta da očekujemo. Ovaj film nije nešto naročito promovisan, a takođe sve je ukazivalo na to da se radi o ničemu naročitom, posebno jer je očigledno snimljen u nešto slabijoj produkciji, sa manje više anonimnim glumcima. Zapravo jedini poznatiji akteri ovog filma su Melissa George i Liam Hemsworth, ali ni oni se u to vreme još nisu mogli pohvaliti nekim raskošnim karijerama. Međutim, uprkos svemu, Triangle je savršen dokaz da film iz niže produkcije može biti jednako dobar, ako ne i bolji od mnogih visokobudžetnih, maksimalno promovisanih filmova. Šta više, Triangle je postao jedan od naših omiljenih filmova u žanru misterije sa elementima horora, trilera i naučne fantastike, a verujemo da bi bio prava filmska poslastica i za sve ostale ljubitelje istog.

Napomena: Recenzija sadrži elemente zapleta i završetka filma

Osnova priče filma Triangle, očigledno aludira na bermudski trougao, iako se on ni u jednom trenutku ne pominje, osim jahte pod imenom Triangle (trougao), koja simbolično asocira na ovaj svima nam poznat fenomen. Takođe, okruženje i prilike u filmu ukazuju na još jednu priču o ovom verovatno najmisterioznijem mestu na planeti, poznatom po pričama koje veoma nalikuju na ovu u filmu Triangle. Na temu bermudskog trougla, snimeljena je već gomila filmova, te je za ovaj film dodatna pohvala to što je uspeo ovoj temi da se približi na ovako osvežavajući način, nakon što smo mislili da je o njoj već sve rečeno.

Film prati grupu od šestoro ljudi, koji odlaze na jedrenje. Nakon što se nađu na otvorenom moru iznenenada dolazi misteriozna oluja koja im prevrće brod, gde jedan član posade odmah nestaje. Preostala petorka, nakon određenog vremena, nalazi spas u brodu Aeolus, koji se takođe misteriozno iznenada pojavljuje. Međutim, ubrzo postaje jasno da se na Aeolus-u dešava nešto čudno, kao i da na brodu nema baš nikakve posade. Priča se potom fokusira na Jess (Melissa George), koja shvata da se svi nalaze u začaranom krugu koji se iznova ponavlja. Ime Aeolus (Eol), koje misteriozni brod nosi je zapravo ime boga vetra iz grčke mitologije, oca Sizifa, čiju priču verujem svi znaju, što takođe veoma simbolično ukazuje na situaciju u koju Jess upada. Priča u filmu je veoma kompleksna i dinamična i taman kada mislite da ste pohvatali sve končića i shvatili o čemu se radi, film vas ponovo baca u stanje zbunjenosti. Kao i u filmovima sa vremenskim putovanjem, u ovoj priči postoje paradoksalni momenti o kojima bi se moglo raspravljati u nedogled. Zapravo, do kraja ostaje nejasno kako priča počinje i da li uopšte ima početka, jer Jess na kraju ubija izvornu sebe iz neke vrste prošlosti, što dodatno komplikuje priču. Smrću Jess iz prošlosti zaključuje se da je Jess iz sadašnjosti vremenski nezavisna i da egzistira samo u okviru ponavljajuće priče, bez kraja i početka. Tokom filma Jess ima deja vu momente, što znači da se ona nečega seća, ali ne u potpunosti. Međutim, kraj filma ukazuje na to da se ona iznova potpuno svesno upušta u događaj koji se ponavlja u nedogled, ne bi li spasila svog sina koji na kraju priče gine.

Po svemu sudeći, Triangle ima smisla samo u okviru nekih sopstvenih pravila, koja ukoliko ne pohvatate teško možete svariti ovu priču. Dakle, film definitivno zahteva i određeni intelektualni napor, na koji ukoliko niste trenutno spremni, predlažemo da gledanje ovog filma bolje odložite za neki drugi put. U svakom slučaju, koliko god da ste inetelektualno oštri, Triangle će zasigurno ostaviti u vama neke nedoumice vezane za priču, te vam ne preporučujemo preterano lupanje glave u potrazi za prihvatljivim zaključkom, jer on u našem svetu jednostavno ne postoji. No, bez obzira na sve, ovaj film je vredan svake minute i definitivno ne želimo da ga propustite.

Naslovna foto: Poster za film „Triangle (2009)“ / Icon Entertainment