Recenzija: The Guilt Trip (2012)

Nikola Milosev April 25, 2013 0
Recenzija: The Guilt Trip (2012)

Odmah na početku moramo reći da nam ni malo nije drago kada za neki film imamo vrlo ograničeni broj reči hvale, kao što je to u slučaju filma The Guilt Trip. Daleko je inspirativnije, a ponekad i lakše, posvetiti se kompleksnijoj analizi filma koji vam za to i daje povoda, ali The Guilt Trip je u tom pogledu vrlo ograničen do gotovo prazan. Prvi i osnovni kriterijum na kojem ovaj film pada je potpuno nezadovoljavanje elemenata žanra kojem pripada. Ovaj film je kategorisan kao komedija, a prvo što smo uočili gledajući ga je da nas nije nasmejao baš nijednom, ni blizu. The Guilt Trip je savršen primer jednokratne “zabave” i zasigurno  jedan od onih koji ćemo kroz mesec dana zaboraviti da smo ga ikad i gledali, kao što je to najčešće slučaj sa filmovima ovog kalibra.

Priča filma The Guilt Trip vrlo je jednostavna. Andy Brewster (Seth Rogen) vrlo retko viđa svoju majku Joyce (Barbra Streisand) i prilikom jedne svoje posete njoj, poziva je da zajedno pođu na njegovo poslovno putovanje. Joyce je ushićena smatrajući da je sin poziva na put kako bi proveo više vremena sa njom, međutim Andy je u planu imao nešto drugo. Andy-ev cilj putovanja sa majkom je zapravo njegova namera da pronađu njenu mladalačku ljubav, u nadi da će ih ponovu ujediniti. Iako put kreće sa puno tenzija i nesuglasica, njih dvoje će naučiti da nađu zajednički jezik, a Andy će naučiti da iskreno voli i poštuje svoju majku.

Osnova priče filma The Guilt Trip zapravo uopšte nije loša i uz više kreativnosti i korekcija u segmentima humora, ovaj film je mogao postati sasvim pristojno ostvarenje. Druga alternativna varijanta mogla bi biti pristup priči orjentisanoj ka više dramskom žanru filma. Međutim, ovaj film je sasvim jasno i svesno potencirao komediju kao formu kojoj teži, u čemu je u potpunosti podbacio. Uzalud smo razmišljali koji segment filma bismo naveli kao najsmešniji ili makar utešno najzanimljiviji, ali u gomili izlizanih pošalica i klišeovskih replika koje smo čuli već bezbroj puta, tako nešto nismo našli.

Nakon našeg izjašnjavanja povodom utiska o komičnosti filma The Guilt Trip, o samoj glumi u filmu suvišno je i govoriti. Moramo priznati da se Barbra Streisand i bez obzira na ovaj film, nalazi na vrhu naše liste najiritantnijih glumaca, te možda i ne bismo bili preterano objektivni u proceni njene glume u ovom filmu, ali da je komična teško da se može reći. Sa druge strane, od Seth Rogen-a smo očekivali znatno više. Seth nam je prirastao za srce još od sporedne uloge u filmu The 40-Year-Old Virgin (2005), kao i odlične komedije Pineapple Express (2008), ali u poslednje vreme kao da snima sve lošije filmove.

Ponovo napominjemo da nam se ni najmanje ne mili kada neki film moramo ocrniti na ovaj način. To što smo uopšte pristupili gledanju ovakvoj vrsti filma, možda će vam reći da smo potpuno otvoreni i prema ovakvom tipu filmskih priča, među kojima neretko nailazimo i na odlične filmove, ali ovoga puta to na žalost nije bio slučaj. Kao potencijalni kvalitet filma mogla bi biti njegova relativno moralna orjentisanost, koja će u vama možda probuditi potrebu da bar malo više poštujete svoje roditelje, što kada malo bolje razmislimo uopšte nije tako nebitna stvar. Po stoti put dodajemo čuvenu “ukusi se razlikuju”, a vi ćete već sami odlučiti da li ćete ovom filmu pružiti šansu ili ne.

Naslovna foto: Poster za film “The Guilt Trip” (2012) / Paramount Pictures