Recenzija: Seeking a Friend for the End of the World (2012)

Nikola Milosev March 15, 2013 1

Po naslovu, reklo bi se da je u pitanju još jedan u nizu filmova o smaku sveta. Generalno gledano, to i jeste tako, ali ne sasvim. Seeking a Friend for the End of the World, za razliku od drugih filmova na pomenutu temu, baca potpuno drugačiju svetlost na već gotovo izlizanu tematiku prikaza dolaska apokalipse. Ukoliko očekujete da u ovom filmu vidite fantastične i grandiozne scene, npr. poput onih u filmu 2012 iz 2009. godine, prepune specijalnih efekata, prevarićete se jer film nije ni blizu toga. Međutim, u ovom filmu, planeti Zemlji zaista preti udar asteroida po imenu Matilda, ali umesto scena masovne panike, fokus filma prelazi na pojedinca i njegovo suočavanje sa celom situacijom.

Steve Carell je pobrao naše simpatije još od epizodne uloge Evan Baxter-a, u filmu Bruce Almighty (2003). U pomenutom filmu, Carell je svojih pet minuta Baxter-a odigrao toliko dobro, da je nastavak ovog filma dobio samo za sebe, kako i sam naslov nastavka kaže Evan Almighty (2009). U njegovim drugim glumačkim ostvarenjima poput onih u filmovima The 40-Year-Old Virgin (2005) ili Get Smart (2008), bilo je jasno da je reč o krajnje neobičnom, ali odličnom komičaru, sa drugačijim pristupom humoru, koji mami osmehe već samom svojom pojavom. Istovremeno, Carell je odlično prolazio i u nešto drugačijim ulogama, kao što su one u Little Miss Sunshine (2006)  i Crazy, Stupid, Love (2011). U filmu Seeking a Friend for the End of the World, Carell takođe nema komičnu ulogu, ali je nemoguće ne nasmejati se njegovoj pojavi u pojedinim scenama, iako film jedva da se dotiče elemenata komedije. Carell u ovom filmu, svojom ulogom Dodge Petersen-a prikazuje krajnje prosečnog pripadnika srednjeg staleža američkog društva, po gotovo svim stavkama. Na prvu loptu, baš i ne zvuči zanimljivo, priznaćete. Međutim, njegova prosečnost vrlo brzo postaje nesvakidašnja, nakon saznanja o neminovnom kraju sveta. Naime, dok ostatak sveta paniči ili pokušava maksimalno hedonistički da iskoristi svoje poslednje dane na planeti, Dodge Petersen reaguje tako što jednostavno nastavlja svoje dotadašnje rutinske životne aktivnosti, koje u očima drugih gube svoj smisao. Keira Knightley u svojoj ulozi Penelope “Penny” Lockhart , primetićete nikako nije kompatibilna sa Steve Carell-om, tj. Dodge-om, ali upravo u tome i jeste caka. Penny i Dodge se u stvarnim i normalnim okolnostima nikada ne bi ni pogledali, tačnije Penny pogotovo nikada ne bi pogledala Dodge-a. Neuobičajene okolnosti međutim ruše sve njihove predrasude, koje bi ih inače sprečavale da uspostave bilo kakav kontakt, a kamoli postanu prijatelji. Dodge koji bi u svakoj drugoj prilici za Penny bio muškarac ispod njenih kriterijuma, odjednom u njenim očima postaje srodna duša i što je još neverovtnije, savršen muškarac.

Film Seeking a Friend for the End of the World je možda i previše otišao u drugu krajnost svojom operisanošću od klasičnih elemenata filmova o katastrofama, čime je na sebe navukao i određenu dozu monotonije u priči. Za nijansu jača doza avanture u pojedinim delovima filma svakako ne bi škodila. Sa druge strane, to bi svakako poremetilo koncept filma, a Dodge-ov pristup situaciji učinilo besmislenim. Njegov smireni i pomalo melanholičan stav je upravo ono što privlači Penny i ono u čemu ona nalazi svoj oslonac u toj beznadežnoj situaciji. U ovom slučaju, čini se, teško je izbalansirati. Odličan film na sličnu temu i sličnim pristupom je i Miracle Mile (1988), koji takođe preporučujemo, u slučaju da vam se Seeking a Friend for the End of the World svidi ili vam se već svideo. U svakom slučaju, ovaj film je bez obzira na svoje slabosti, pobrao naše simpatije, a to što odudara od stereotipa, razlog je više da i vas zainteresuje.

Naslovna foto: Poster za film „Seeking a Friend for the End of the World (2012)”