Recenzija: Rock of Ages (2012)

Nikola Milosev March 25, 2013 1
Recenzija: Rock of Ages (2012)

Mjuzikl je kategorija koja se u filmu veoma retko sreće. Gotovo se na prste mogu nabrojati svi mjuzikli komercijalnog filma, snimljenih u poslednjih deset godina. Naročito je interesantna činjenica da je gotovo svaki od njih prilično kvalitetan, na podjednakom nivou. Ovim odmah na početku, u ovu kategoriju dobrih filmskih mjuzikala, ubrajamo i temu ove recenzije, film Rock of Ages. Što se nas tiče, film Hair (1979) je najbolji mjuzikl komercijalnog filma svih vremena, a u okviru nekog skorijeg vremenskog perioda, to bi zasigurno bio Tenacious D in The Pick of Destiny (2006). Mjuzikli su svakako veoma pipav teren filma, te se u njihovo snimanje niko ne upušta tek tako, te su verovatno iz tog razloga promašaji u ovoj kategoriji dešavaju veoma retko. Stvari u uvom žanru su, čini se, jasnije nego kod drugih žanrova, jednostavno, mjuzikle ili volite ili ne.

Napomena: Recenzija sadrži elemente zapleta i završetka filma

Priča u filmu Rock of Ages, veoma je jednostavna, možda bi se moglo reći i streotipna. Međutim, kod ovog filma akcenat je na muzici, te mu se neoriginalnost priče može uzeti i kao olakšavajuća okolnost. Doduše, ni sa muzikom nije ništa bolji slučaj. Pored gomile interpretacija tuđuh pesama, kroz film se provlači veoma ograničen broj originalnih kompozicija. No, to sa muzičkom neoriginalnošću i ne ostavlja naročito negativan dojam, pored odličnih izvedbi u filmu, koje ostavljaju sjajan utisak. Priča je veoma jednostavna i veoma podseća na onu u filmu Rock Star (2001). Mladi muzičari se penju trnovitim putem ka slavi, punom raskrsnica, na kojima im se životi prepliću sa životima već poznatih i iskusnih izvođača, koji su svoj put već odavno prošli. Film Rock Star se ovom temom, po našem mišljenju, daleko zanimljivije pozabavio, iako je doduše u pitanju samo muzički film, a ne mjuzikl. U neku ruku, verujemo da bi Rock of Ages, bar za nijansu bolje prošao kao muzički film, umesto mjuzikl, sa malo obogaćenijom pričom.

Kostimi u filmu živo su dočarali period 80-ih, sa manjim propustima, ali recimo da su u nekih 90% u tome uspeli. Ono što pomalo para oči u filmu je prenaglašena šminka, koja u tom periodu glam rock-a jeste bila prisutna, ali na malo drugačiji način. Ovako imamo utisak da gledamo nešto poput zvezda granda, a ne mlade rokere, gladne uspeha. Takođe, i sam izbor muzike je blago iritantan, ali podnošljivo prihvatljiv, uzevši u obzir da je glam rock ili tzv. sweet metal, u tom periodu bio veoma popularan. Svakako ne bi škodilo da je muzički izbor iz srodnih muzičkih žanrova, bio barem malo raznovrsniji od fokusiranja na grupe poput Jon Bon Jovi, Def Lepard ili Scorpions.

Tom Cruise je u ulozi Stacee Jaxx-a bio jednostavno brilijantan, ali moramo naglasiti da nam on uopšte nije omiljen glumac. Očigledno je uložio veliki trud u ovu ulogu i to je veoma primetno, a posebno nas je iznenadio svojim pevanjem, koje nije baš vanserijsko, ali je vrlo pohvalno. Moramo priznati da nam je Cruise u ovoj ulozi, na početku filma bio neobičan i nismo bili sigurni da li je on bio pravi izbor za ovu rolu, ali je ta sumnja ubrzo otklonjena. Idući nekim hijerarhijskim redosledom, po kvalitetu uloga, Catherine Zeta-Jones bi u ulozi konzervativne gradonačelnikove žene Patricie Whitmore, verovatno bila na drugom mestu. Catherine Zeta-Jones već ima iskustva u mjuziklima i to je primetno, setimo se samo njene sjajne uloge u filmu Chicago (2002). Za Alec Baldwin-a, ćemo samo reći da je bilo krajnje zanimljivo videti ga u gej roli, a to je za glumca poput njega svakako bilo neočekivano. Ostatak glumačke ekipe, ironinično i glavnih uloga ovog filma nije posebno zablistao, ali to je i razumljivo, s obzirom da su Diego Boneta i Julianne Hough za svoje uloge izabani prvenstveno zbog svojih glasovnih, a ne glumačkih sposobnosti.

Humor u filmu je na dosta niskom nivou iako su postojali pokušaji istog. Ubedljivo najsmešnija scena je verovatno ona pre samog kraja filma, kada Drew Boley (Diego Boneta) nastupa u Bourbon Room-u, sa svojim novim boy bendom Z Guyeezz, koji je potpuna suprotnost od onoga što je on želeo da postane. Bez straha da ćemo nešto pokvariti onima koji film nisu gledali, reći ćemo da je film Rock of Ages, sasvim očekivano, završen vrlo bajkovito srećno. Ovoga puta, svakako nećemo srljati ni u preporuke filma, jednostavno ako volite mjuzikle, ovaj film ćete neminovno pogledati kad tad, a ako ih ne volite, nikakva preporuka neće pomoći.

Naslovna foto: Poster za film “Rock of Ages (2012)” / Warner Bros. Pictures