Recenzija: Men in Black 3 (2012)

Nikola Milosev March 13, 2013 1
Recenzija: Men in Black 3 (2012)

Sigurno vam je poznato stanovište sa koga nastavak nekog filma nikada ne može biti bolji od svog prethodnika. Vrlo retko se pojavi film koji uspeva da obori ovo, takoreći pravilo. Čak iako se to desi, uglavnom je u pitanju drugi deo, a gotovo nikada treći deo filma. Naravno, najpoznatiji primer toga je film Terminator 2: Judgment Day. Međutim, u slučaju Men in Black serijala filmova, rekli bismo da je upravo treći deo, onaj najbolji. Verovatno se mnogi neće složiti da je Men in Black 3 bolji od prvog dela ove filmske franšize, ali mi ćemo malo prkositi i reći da mu je makar ravan. Doduše, teško da se može reći da ovde imamo posla sa remek delom sedme umetnosti, ali Men in Black 3 je nakon vrlo slabog, drugog dela, definitivno ponovo udahnuo život ovom filmskom serijalu.

Ono što nas je posebno obradovalo u priči Men in Black 3 je tematika putovanja kroz vreme, a to je priznaćemo, nešto na šta smo posebno slabi, te je time film kod nas već inicijalno imao kredit pažnje. Naravno, kao i u svakoj priči koja se bavi putovanjem kroz vreme, uvek su prisutna pitanja potencijalnih grešaka na tu temu. Međutim, koji god film da se u takvu tematiku upusti,  pitanja paradoksa vremenskog putovanja su neminovna u priči, te u to nećemo posebno zalaziti. Na kraju krajeva, to je gotovo i nemoguće posmatrati sa nekog činjeničnog stanovišta, s obzirom da putovanje kroz vreme, koliko znamo, ne postoji, te je improvizacija u priči u neku ruku  i neminovna. Dovoljno je reći samo da je priča sasvim pristojno osmišljena, bez značajnijih zamerki. Humor je standardan, takoreći klasično Men in Black-ovski i u par scena smo se zaista iskreno nasmejali, npr. scena kada se Agent J (Will Smith) priprema za vremenski skok. Sa druge strane, bilo je i standardno loših fora, sa „otkačenim“ vanzemaljcima, ali ubedljivo najsramotnija scena sa tendencijom humora je kada Agent O (Emma Thompson), prilikom počasnog govora proizvodi čudne zvuke. Ta scena proizvodi onaj čuveni efekat, kada osećate sramotu zbog tuđeg blamiranja u neuspelom pokušaju nečega.

Will Smith je u ulozi Agenta J. bio standardan, ni preterano smešan, ali ni loš. Moramo priznati da nismo naročiti ljubitelji njegovog komičarskog umeća i da mu za divno čudo, daleko bolje leže ozbiljnije uloge, poput onih u The Pursuit of Happyness (2006), Ali (2001) ili čak I, Robot  (2004). Tommy Lee Jones je u ovom delu filmskog serijala bio praktično epizodista, te se o njegovoj roli Agenta K i nema šta naročito reći, ali nas je zato Josh Brolin, kao mlađa verzija Agenta K, veoma prijatno iznenadio svojom odličnom glumom. Manje poznati, novozelandski komičar Jemaine Clement je takođe bio jedna od svetlijih tački glumačke ekipe, svojim prikazom glavnog negativca filma, Borisa životinje tj. Boris the Animal-a.

Kao ukupni utisak, vidi se da je u film uloženo dosta truda i da je reč o visokoj produkciji. Reč je o vrlo zabavnom filmu, koji je daleko od epiteta promašaj, iako nije reč o vrhunskom delu. Na kraju krajeva, Men in Black 3 i jeste film za zabavu te druge tendencije i nema, osim da zabavi, pri čemu je po našem mišljenju i uspeo. Ukoliko ste ljubitelj naučne fantastike mešane sa komedijom, evo filma kome definitivno treba dati šansu i razuveriti se ubeđenja da treći nastavak nekog filma, nikako ne može biti dobar.

Naslovna foto: Poster za fim “Men in Black (2012) / Foto: Columbia Pictures