Recenzija: Identity Thief (2013)

Nikola Milosev June 12, 2013 0
Recenzija: Identity Thief (2013)

Da li ste već siti komedija koje vas ne zasmejavaju?  E, pa postoji mogućnost da će i film Identity Thief, kod nas preveden kao Vrati mi ime, nakon što ga pogledate, takođe biti svrstan u pomenutu kategoriju. Ponekad nam se čini da se i naše recenzije za ovakve komedije, sve više pretvaraju u ponavljanje rečenica, poput filmova koje analiziraju, koji beskrajno obrću priču sa kojom se susrećemo po stoti put. Komedija Identity Thief nije smešna i tačka! Naprotiv, ovaj film je vrlo iritantan i ekstremno predvidljiv. No, pođimo od pretpostavke da postoje ljudi koji vole da se nerviraju dok gledaju film, pa tako verovatno i Identity Thief ima svoju ciljnu grupu. Međutim, gotovo potpuno smo uvereni da je barem 99,9% onih koji su gledali ovaj film, u svojim glavama došlo do potpuno istog sadržaja u pokušaju da predvide radnju istog.

Kao i obično, reći ćemo da ni u vezi filma Identity Thief nije sve tako crno. Ideja filma i nije toliko drastično neoriginalna i u suštini njegova priča i nije mogla biti prikazana na mnogo drugačiji način, a da vas ne iznervira. Krađa identiteta kao tema filma, zapravo zvuči dosta zastrašujuća i ne verujemo da postoji iko ko se ne bi uplašio pri samoj pomisli da mu se tako nešto desi. Glavnom liku filma  Sandy Patterson-u (Jason Bateman) se upravo to dogodilo i to u najgorem mogućem scenariju. Osoba koja je ukrala Sandy-ev identitet, ne samo što ga je materijalno ojadila, već ga je dovela i u niz problema sa zakonom, koji su lančano pokrenuli niz neprilika i u ostalim segmentima Sandy-evog života. Sticajem okolnosti, policija otkriva identitet kradljivca Sandy-evog identiteta, međutim usled birokratskih komplikacija zakona, nemoćna je da bilo šta učini. Sandy u saglasnosti sa policijom rešava da uzme stvar u svoje ruke i sam krene u potragu za svojim dušmaninom. Da stvar bude zanimljivija, njegov kradljivac identiteta je žena, koja se predstavlja i pod imenom Diana(Melissa McCarthy), što se savršeno uklapa u celu priču, s obzirom da je Sandy u suštini žensko ime. Sandy pronalazi Dianu i tu tek počinje onaj „smešni“ deo filma, ali makar koliko film bio predvidljiv, ostatak priče ćemo ipak preskočiti zarad onih koji film još uvek nisu gledali.

Jason Bateman je u suštini dobro odigrao svoju rolu u ovom filmu i skoro da je šteta što nam se Identity Thief nije svideo, jer relativno volimo njegove komedije poput Horrible Bosses (2011), pa čak i njegova epizodna izdanja, kao što je ono u filmu Paul (2011). Voleli bi da isto možemo reći i za Melissu McCarthy, ali njena pojava nam je iritantna gotovo koliko i njena uloga Diane u ovom filmu. Njena upečatljiva iritantnost u ulozi Diane, sa mnogim simptomima sociopate bi zapravo mogla da znači da je Mellisa ovu ulogu odigrala odlično, ali o tome prosudite sami, mi bismo možda previše bili subjektivni. Lik Diane nam se čini i pomalo nerealističnim, pošto smo potpuno sigurni da osoba poput nje nikada ne bi pokazala znake empatije, što sa njom nije slučaj, ali to valjda i nije bitno kada je u pitanju pomalo bajkovita komedija poput Identity Thief. U filmu se kao relativno kvalitetni epizodisti pojavljuju i Jon Favreau, kao Sandy-ev šef, Amanda Peet kao Sendy-eva žena i Robert Patrick, kao neka vrsta lovca na ucene, ali opet niko od njih nije doprineo dovoljno kako bi nam se film činio makar malo upečatljivijim. Ukoliko mislite da smo kriminalističku komediju Identity Thief na bilo koji način potcenili, pomenućemo da je ona primila pretežno negativne kritike i njena ocena je krajnje prosečna, što valjda ne neki način govori da smo u ovoj recenziji bili relativno objektivni. U svakom slučaju, ukoliko nemate baš ništa pametnije u planu, pretpostvljamo da i ovaj film može imati prođu.

Naslovna foto: Poster za film “Identity Thief” (2013) / Universal Pictures