Recenzija: Hansel and Gretel: Witch Hunters (2013)

Nikola Milosev March 14, 2013 0

Ne bismo nikoga da uvredimo, ali film Hansel and Gretel: Witch Hunters je savršen primer nedostatka dobrih ideja u današnjem filmu. Bude li se u budućnosti išlo ovim stopama, uskoro možemo da očekujemo i naslove poput “Tri praseta: Lovci na vukodlake” ili “Ružno pače: Ubica zmajeva”. U suštini ne vidimo nikakvu potrebu povezivanja ovog filma sa originalnom bajkom Ivica i Marica, braće Grim. Hansel and Gretel: Witch Hunters je uz male izmene, savršeno mogao da funkcioniše i bez pominjanja zasnovanosti na istoimenoj bajci. Zapravo, jedina veza koja među njima postoji je prikaz originalne bajke na samom početku filma i to u veoma kratkom trajanju od 2 do 3 minuta. Ostatak filma za bajku vezuju jedino imena Hansel i Gretel, tj. Ivica i Marica i ništa drugo.

Osim što film Hansel and Gretel: Witch Hunters nema veze sa bajkom braće Grim, on nema mnogo veze ni sa čim. Ceo film kao da je sastavila grupa dece, od kojih je svako ubacivao ponešto svoje. Vreme u koje je priča smeštena je veoma neodređeno. U filmu dominira konglomerat kostima, koji biste mogli smestiti u gotovo bilo koje doba istorije, pa čak i recimo u neku post-apokaliptičnu budućnost. O arsenalu naoružanja da ne pričamo, čak i da zanemarimo kostime, tu tek dolazi do zbrke, ali dobro, zanemarimo i oružja i uzmimo u obzir da je sve to neka vrsta bajke. Međutim, ukupno gledano, nemoguće je zanemariti toliku gomilu svega, prožetu tolikom količinom neodređenosti. Sveprisutnost elemenata istočnjačkih borilačkih veština u filmu današnjice je takođe jedna od iritantnih stvari, pa tako i u ovom filmu. Izgleda je postalo normalno da danas svi znaju kung fu ili karate, bilo da se radi o kaubojima iz doba divljeg zapada ili Šaolin monasima. Shvatamo da je to vizuelno primamljivije kada je borba na filmu u pitanju, ali negde se mora povući crta. Ubedljivo najgluplja stvar u celoj priči je saznanje da Hansel ima dijabetes, kao posledicu toga što ga je veštica kao dete, terala da jede slatkiše kako bi se ugojio. Zaista nemamo blage veze šta je time htelo da se kaže, ali verovatno je to bio nespretan pokušaj povezivanja sa originalnom bajkom.

Kada je u pitanju Jeremy Renner, tj. Hansel ili Ivica u filmu, nismo baš neki ljubitelji njegove glume i previše deluje kao neka kopija Daniel Craig-a, ali je u suštini pristojan glumac. Doduše, smešno je bilo gledati kako se zajedno sa Gemmom Arterton, sa velikom ozbiljnošću unose u još smešnije uloge Hansel-a i Gretel, u stilu “mnogo smo opasni”, sa usput gomilom izgovorenih stereotipnih fraza, koje bi više odgovarale nekom poput Steven Seagal-a ili Chuck Norris-a. Pored lošije glume i zbunjujuće scenografije i kostima, moramo odati priznanje da je vizuelni doživljaj pojedinih scena filma, po pitanju specijalnih efekata, za nijansu prijatnije iskustvo. Film nije najviše produkcije, ali ni najniže, te je vidno da je uložen trud koji se mora pohvaliti.

Film u pojedinim segmentima blago podseća na seriju za decu The Storyteller (1988), pogotovo sa uključenjem trola Edward-a u priču, koji je takođe jedna od suvišnih stvari u filmu. Hansel and Gretel: Witch Hunters bi zapravo bio idealan za decu, ali samo kada bi se iscenzurisao jedan dobar deo scena, ali u tom slučaju ne bi ostalo mnogo, jer film jedva da traje sat i dvadeset minuta i to skupa sa uvodnom špicom. Međutim, uprkos svemu, film je doživeo pristojan uspeh i prijem publike. Imajući u vidu da se ukusi razlikuju, nikako ne bismo želeli da vas sprečavamo da pogledate ovaj film. Nama se jednostavno nije dopao, što nikako ne znači da neće i vama.

Naslovna foto: Poster za fim “Hansel and Gretel: Witch Hunters (2013)” / Paramount Pictures