Recenzija: Battleship (2012)

Nikola Milosev March 24, 2013 1
Recenzija: Battleship (2012)

Interesantno je kako blokbasteri poput filma Battleship, ulože u sebe gomilu novca, ne bi li snimili nešto vanserijski, da bi na kraju među gomilom sličnih ispali sasvim prosečni. Battleship je iskoristio stari holivudski recept filmova sa vanzemaljcima, poput onog u The War of the Worlds (1953). Tema je jasna, neprijateljski nastrojeni vanzemaljci dolaze na zemlju samo sa jednom namerom, da nas unište. Jedina razlika u filmu Battleship  je što se borba odvija na moru. No, ne presuđujmo ovom filmu prebrzo, ipak je zaradio veliki novac i postigao zavidnu popularnost. Originalnost priče možda i nije jača strana ovog filma, ali on zato nudi odličnu akciju isprepletenu izobiljem specijalnih efekata od kojih zastaje dah, što je verujemo mnogima dovoljno da ga visoko ocene.

Napomena: Recenzija sadrži elemente zapleta i završetka filma

U radoznaloj potrazi čovečanstva za životom van naše planete, poslat je signal ka planeti za koju se veruje da poseduje život. Naše čovečanstvo, naravno nevino i miroljubivo, ni ne sluti da će odgovor sa druge planete ubrzo stići i to u obliku kakav uopšte nismo očekivali. Sama situacija u koji zemljani dospevaju, zanimljivo je upoređena sa Kristoferom Kolumbom i južnoameričkim indijancima, odnosno susretom razvijene civilizacije sa onom manje razvijenom. Naravno, u ovom slučaju, u odnosu na vanzemaljce mi smo indijanci. Međutim, ispostavlja se da su zemljani i više nego spremni na ovakav iznenadni napad. Da stvar bude interesantnija, nakon što i naša najmodernija tehnologija zakazuje, okrećemo se, čak i za naše standarde, zastarelom načinu ratovanja. Kako sve to ne bi izgledalo preterano fantastično, smisao krajnjeg ishoda takve bitke utešno bi mogli pronaći i u našoj poznatoj izreci, “boj ne bije svetlo oružje, već boj bije srce u junaka”. Scena gde sličnost filmova Battleship i The War of the Worlds dolazi do izražaja je trenutak kada se shvata da su vanzemaljci osetljivi na svetlost. Dok su u The War of the Worlds, nepoželjni posetioci bili osetljivi na zemaljski vazduh, u Battleship im je smetalo naše sunce. Međutim, osetljivost vanzemaljaca na osnovne elemente naše egzistencije je široko poznata u ovakvoj tematici. Setite se npr. filma Signs (2002), gde su vanzemaljci takođe bili osetljivi na nešto čega se mi nikada ne bi setili, na vodu.

Priča u filmu Battleship, možda jeste pomalo otrcana, ali zato sasvim pristojno obogaćena povremenim segmentima humora i npr. odličnom muzikom. Već na samom početku filma možemo videti odličnu i veoma duhovitu scenu gde poručnik Alex Hopper (Taylor Kitsch) krade burito, ne bi li osvojio srce Samanthe Shan (Brooklyn Decker). Što se muzike tiče, pored zadovoljavajućih kompozicija koje se provlače kroz ceo film, za koje je bio zadužen Steve Jablonsky, takođe čujemo i neke od odličnih klasičnih hard rock numera. Pun pogodak je naravno pesma Thunderstruck, grupe AC/DC, koja se odlično uklopila u scenu pokretanja starog ratnog broda Missouri. Izostavimo li Liam Neeson-a u epizodnoj ulozi  admirala Terrance Shane-a, ostatak glumačke ekipe nije briljantan, ali je zadovoljavajuć. Rihannu u ulozi Core Raikes recimo uopšte nismo prepoznali, mislići da je to neko ko samo podseća na nju, sve dok nismo pročitali njeno ime u listi glumaca. Brooklyn Decker možda nije naročito zablistala svojom glumom, ali verujemo da je muški deo publike bio oduševljen njenim scenama trčanja. Priča u filmu Battleship je vešto izbegla jednoličnu ograničenost priče na brodu, širenjem radnje i na kopno, uključivanjem dodatnih aktera poput potpukovnika Mick Canales-a (Gregory D. Gadson), kao i proširivanjem uloge Brooklyn Decker. Američki patriotizam je u filmu prisutan, što je u filmovima poput ovog i za očekivati, ali u ovom slučaju u daleko manjoj dozi od uobičajene, te je tako npr. kapetan Nagata (Tadanobu Asano) imao učešće značajnije od očekivajućeg, odigravši jednu od ključnih uloga u borbi.

Film Battleship je vešto odložio svoju premijeru, izbegavši tako rizik poklapanja sa tematski pomalo srodnim filmom Transformers: Dark of the Moon. Međutim, razmak između objavljivanja ova dva filma je ostao dovoljno mali, kako bi se iskoristila zagrejanost publike za vanzemaljske robote. Morate priznati da pojedine robotske kreacije iz Battleship-a, prilično podsećaju na one iz trećeg dela Transformers-a, ali opet šta je danas još originalno. Ukoliko ste ljubitelji holivudskih blokbastera, a ovaj film ste iz nekog razloga propustili, imate našu preporuku da ga pogledate, verujemo da se nećete razočarati.

Naslovna foto: Poster za film “Battleship (2012)” / Universal Pictures