Recenzija: 21 & Over (2013)

Nikola Milosev May 16, 2013 0
Recenzija: 21 & Over (2013)

Iskreno, ne sećamo se kada smo poslednji put pogledali dobru komediju holivudske produkcije, a tu situaciju nije promenio ni film 21 & Over (Potpuno punoletan). Zapravo nismo sigurni ni da li dobre komedije u Holivudu  uopšte postoje ili je sve prestalo već nakon Charlie Chaplin-a. Kao klinci smo se smejali filmovima poput  Police Academy, ali nakon deset godina gle čuda, isti ti filmovi više nisu smešni ni malo. Naravno, cela situacija nije toliko crna i neretko se i kroz današnje komedije provuče nekolicina smešnih skečeva, kao i u filmu 21 & Over, a i sami smo neretko pozitivno ocenjivali neke od novijih komedija u svojim recenzijama. Međutim, najelemntarniji problem je što su većina holivudskih komedija današnjice debelo ogrizle u beskrajno žvakanje klišea, sa pričama potpuno opreisanim od originalnosti, skrojenim prema šablonima koji se prenose sa generaciju na generaciju već decenijama uz minimalne modifikacije. Kriterijumi za dobar humor međutim nisu kod svakoga isti, što je očigledno, s obzirom da filmovi kao 21 & Over i dalje imaju dobru prođu.

Za režiju i scenario komedije 21 & Over zaslužni su Jon Lucas i Scott Moore, koje pamtimo po The Hangover trilogije (tačnije, treći deo nam tek predstoji), te ukoliko ste ljubitelj ove filmske franšize, trebalo bi da budete zadovoljni i ovim filmom. Mi smo naime od cele The Hangover priče odustali već nakon prvog dela, što vam otprilike govori i o našem stavu o 21 & Over, ali trudićemo se da u nastavku teksta subjektivnost svedemo na najniži mogući nivo.

Radnja filma 21 & Over je vrlo jednostavna i bukvalno se može opisati u jednoj rečinici, ali mu to ne možemo računati kao manu jer se od komedije ovog tipa više i ne očekuje, te je složenost radnje koju nudi na zadovoljavajućem nivou. Jeff Chang (Justin Chon) puni dvadeset jednu godinu, čime postaje potpuno punoletan po američkom kriterijumu, te kreće  u lud provod sa dvojicom svojih srednjoškolskih prijatelja Casey-em (Skylar Astin) i Miller-om (Miles Teller). Naravno, cela noć se nakon njihovog pijančenja zakomplikovala i njih trojica upadaju u niz neprilika. Jedini problem što Jeff rizikuje da propusti važan intervju za medicinsku školu, koji ga očekuje narednog dana. Opis filma se zapravo razvukao na više od predviđene jedne rečenice, ali se nadam da nam nećete zameriti, nismo mogli baš toliko škrtariti. Priča zapravo ima sve elemente koje bi jedan ovakav film trebao da poseduje, koji su vešto spakovani u relativno kratko trajanje filma  od jedva sat ipo. O glumi u filmu je suvišno govoriti, s obzirom da tinejdžerske komedije gotovo nikada nisu naročit materijal za pokretanje takve tematike, ali recimo da se ne može reći da je gluma u filmu upečatljivo loša. Glumci u filmu su za naš pojam totalno anonimni, a uz to i ne naročito upečatljivi, ali valjda nije ni bilo velikog izbora po pitanju generacije glumaca koju ovaj film zahteva.

Nije da se pravdamo, ali ukoliko ste stekli utisak da smo ocrnili film 21 & Over, napomenućemo da je ovaj film primio generalno negativne kritike sa glavnim fokusom na njegovu predvidljivost. Ono što mi vidimo kao pozitivnu osobinu ovog filma je odsustvo tendecije da bude nešto više nego što jeste, a tako ga treba i posmatrati, kao jednokratnu jeftinu zabavu. Pretpostavljamo da je po nekom shvatanju svakoj generaciji potreban jedan ovakav film kao što je 21 & Over, te suština i jeste u tome da je ovaj film jednostavno za tinejdžere, odnosno oni su njegova ciljna grupa, a u skaldu sa tim i mi ga generalno upravo tinejdžerima i preporučujemo. Ne možemo garantovati da bi ovaj film  bio privlačan i za nešto starije, jer se sami nismo nijednom nasmejali tokom filma, što je prilično loše, s obzirom da je u pitanju žanr čiji je to prvenstveni cilj, ali to opet ne znači da će i vas ostaviti ravnodušnim.

Naslovna foto: Poster za film “21 & Over “ (2013) / Relativity Media